Blogi       ::       #Gottfrid       ::       #HFG       ::       #EPPO       ::      Muistoissa       ::      

18.12.2014

Älä maksa kaikille!



Asiakaspalvelu on hevosalalla huonoa, vaikka suurin osa hevosalan työpaikoista ja yrityksistä on oikeasti asiakaspalvelua. Minun omalle kohdalleni on sattunut huonot asiakaspalvelijat niin tallinpitäjän kuin kengittäjänkin roolissa, mutta ennenkaikkea hevostarvike myyjät. Vaikka hyviäkin on matkan varrelle sattunut.

Kesällä olimme suunnitelleet trailerin vaihtoa, mutta ehdottomasti tarvitsimme traileriin varaosan. Koska olimme joka tapauksessa menossa traikun kanssa kisoihin ja kovasti oli mainostettu Böckmannin edustajan olevan paikalla, ajattelimme saada kaksi kärpästä yhdellä iskulla.

Pettymys oli suuri. Vaikka edustaja siellä olikin, ei häntä kiinnostanut millään tavalla palvella, ei edes tervehtiä, saati että olisimme edes pystyneet kysymään vaihto tarjousta uudesta trailerista. Arvatakin saattaa, ettei varaosaa traileriin saatu. Jäi niin karmaiseva fiilis Lappeenrannan edustajasta, ettei tosikaan. Vaikka trailerin vaihto on edessä joka tapauksessa jossakin vaiheessa, en aio pahoittaa mieltäni edes yrittämällä ottaa lähimpään jälleenmyyjään yhteyttä. Yksikin kerta oli liikaa. Ajan mieluummin kauemmas paremman palvelun perässä.

Itse olen asiakaspalvelu työssä, konkreettisemmin kuin hevosalalla. Oman työni kautta olen oppinut arvostamaan hyvää ja asiallista palvelua ja karttamaan huonoa. En käy paikallisessa ruokakaupassakaan kuin pakon edessä enkä lähitallilla, ajan hevosieni kanssa kauemmas maneesille ja ruokaostoksillekin ajamme kauemmas, paremman palvelun perästä. Vaikka halvemmalla pääsisi käymällä lähimmissä paikoissa, en aio kannattaa ja ruokkia huonoa palvelua.

Jokainen voi äänestää jaloillaan, niin hevosalalla kuin muussakin elämässä. Huonosta palvelusta ei pidä maksaa! Aina löytyy vaihtoehtoja, oli kyse täysihoito tallista, kengittäjästä tai vaikka siitä ruokakaupasta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti